پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
آغاز رویداد ناتک

آغاز رویداد ناتک

- 1402/06/11

با امضاء تفاهم نامه بین دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی و شرکت صنایع غذایی شورین، اولین رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با نام "ناتک" آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان و به نقل از روابط عمومی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی، نجفی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی به همراه حقایقی مقدم رئیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی با حضور در شرکت تولید آجیل و خشکبار شورین، تفاهم نامه برگزاری رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار را امضا کردند.

نجفی به تشریح فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری مرکز در سطح ملی و استانی پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های دهکده کشاورزی، برگزاری رویدادهای فناورانه در جهت شناسایی نیازهای بخش کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: حل مشکلات بخش صنعت از طریق دانش از مهمترین راهکارهای توسعه بخش کشاورزی و افزایش امنیت غذایی پایدار خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی تصریح کرد: کشور ایران به خصوص استان خراسان رضوی دارای پتانسیل بالایی از نظر تولید و فراوری آجیل و خشکبار است که با ارتقای آن می‌توان به افزایش صادرات غیرنفتی کمک کرد.

در ادامه حسینی، مدیرعامل شرکت شورین نیز خلاصه ای از وضعیت صنعت آجیل و خشکبار در کشور و استان بیان کرد و یکی از اهداف شرکت را حرکت به سمت تولید دانش بنیان دانست.

مدیرعامل شرکت شورین ابراز امیداوری کرد با همکاری دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی بتوان گام های موثری را در این زمینه برداشت.

در پایان از خط تولید فراوری آجیل و خشکبار شرکت شورین نیز بازدید به عمل آمد.

دانلود پیوست خبر سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سید ابوالقاسم حقایقی مقدم
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.